VR Brillen

We werken met verschillende professionele brillen van zowel Oculus Rift en HTC Vive zodat we daarmee een breed aanbod spellen kunnen bieden.
Beide brillen zijn comfortabel en bij te stellen op grootte van het hoofd, scherpte van de ogen en beide brillen geven een hoge beeldkwaliteit. Als expert op het gebied van VR willen we altijd de laatste games aanbieden en soms zijn die eerst op de ene vr bril beschikbaar en soms op de andere vr bril.

vr oculus riftVR Headset Oculus

Toen in 2012 de eerste VR-bril gemaakt werd was iedereen die deze opzette al snel enthousiast. Een hele reeks bekende ontwikkelaars zoals John Carmack (ID Software), Brendan Iribe (Scaleform), Cliff Bleszinski (Epic Games), Michael Abrash (Valve), en Gabe Newell (Valve) waren vol lof over het project. De Oculus Rift is uiteindelijk een van de meest succesvolle VR brillen ooit. Het bedrijf groeide zo snel en trok zoveel aandacht dat het in maart 2014 gekocht werd door Facebook. De launch van de Oculus Rift heeft nog enkele jaren geduurd, maar op 25 maart 2016 werden de eerste headsets voor professioneel gebruik verscheept. Het duurde dan weliswaar nog tot 6 december 2016 voor de Oculus Touch controllers (waar VR Experience Ravenstein mee werkt) beschikbaar waren.

Beeldkwaliteit

De Oculus Rift headset maakt gebruik van een OLED-scherm met een resolutie van maar liefst 2.160 x 1.200, oftewel 1.080 x 1.200 per oog. Je hebt een blikveld van 110° en een refresh rate van 90Hz. Met een schuifknop stel je de afstand tussen je ogen in. De set is uitgerust met kleine on ear hoofdtelefoons. De Rift levert uitstekende beeldkwaliteit. Je kunt ook een bril dragen in deze headset. Kleurweergave, en vooral bewegingsscherpte zijn prima.

Touch Controllers

Naast de VR bril op je hoofd krijg je bij VR Experience Ravenstein controllers in je hand. Er is een specifieke controller voor linker- en rechterhand. De controllers vormen de natuurlijke vorm van je hand. Ze voelen erg comfortabel aan. In het spel zie je in veel gevallen je handen.

De controllers zijn in staat om een aantal gebaren van je hand te simuleren. Als je met een gesloten hand enkel je wijsvinger van de trekker haalt, dan wijst je virtuele hand. Hef je bijvoorbeeld je duim van de knoppen, dan geef je een duim omhoog signaal. Duim en wijsvinger tegelijk lossen maakt een pistool symbool van je vingers. En laat je de trekker onder je middenvinger los, dan opent je virtuele hand zich. Het zal niet lang duren voor je je virtuele handen bijna als echt ervaart. Een nadeel: na een tijdje voelt het zo natuurlijk om je handen te zien dat je echt moet opletten wanneer je een werpbeweging maakt. De verleiding is dan groot om de controller door de kamer te gooien. Vergeet dus nooit de polsbandjes om te doen.

Spelen maar

De Oculus Rift geeft een magisch gevoel als je voor het eerst in de virtuele wereld duikt. Je handen voelen echt als van jezelf aan en het feit dat je kan wijzen, en je vingers bewegen maakt het alleen maar echter. De Oculus Rift is een professionele VR headset die samen met de controllers je de volledige VR-ervaring geven. De graphics worden steeds mooier en de ervaring zijn uitstekend, en dankzij ons ruime aanbod ervaringen is er voor ieder wat wils. De VR expert zal je de gehele virtuele reis begeiden en je stap voor stap uitleggen wat te doen met je handen, hoofd, voeten en natuurlijk samen met jou een keuze maken in de spellen/ervaringen.


 

VR htc viveHTC Vive

Een van de meest opwindende stukjes techniek en de entertainmentindustrie

Virtual reality omschrijven is geen gemakkelijke taak. Om echt goed te begrijpen wat het is, kun je het alleen maar ervaren. Het geeft namelijk een gevoel dat voor iedereen en bij elk spel anders beleeft wordt. De beste manier om het te omschrijven is alsof je een grote duikbril opzet die je meeneemt naar een andere wereld. Je kijkt voorzichtig om je heen en binnen enkele seconden wordt je brein ingelapt en accepteert het de nieuwe omgeving volledig.  Met de HTC Vive is de ervaring nog een stuk intenser, omdat de Vive geschikt is om in de virtuele wereld te lopen en je twee controllers gebruikt die zichtbaar zijn in de virtuele wereld.

Headset

Als je de headset voor de eerste keer opzet is het belangrijk om hem juist af te stellen. Je draagt de headset als een soort helm op je hoofd. Aan de achterkant zit een ovaal deel die je precies over de bolling op de achterkant van je hoofd moet aansluiten. Aan de bovenkant en zijkanten kun je het klittenband losmaken om de grootte in te stellen. Een goed afgestelde headset balanceert het gewicht van de headset op je hoofd, zodat niet het hele gewicht van de Vive op je voorhoofd of neus komt te hangen.

Na het afstellen kun je via twee draaiknoppen aan weerskanten de afstand van de lenzen op je ogen instellen. Hoe verder je de lenzen draait, hoe kleiner je blikveld wordt. Dit kan voor brildragende mensen juist aangenamer zijn en voorkomt dat de bril de lenzen beschadigt. De oogafstand kan eveneens aangepast worden via een draaiknop rechtsonder de headset.

Controllers

De controllers van de Vive zien er op het eerste gezicht wat vreemd uit. In het midden van de controller zit een ronde touchpad die je met je duim kunt bedienen en als drukknop kan gebruiken. Boven en onder de touchpad zitten nog twee drukknoppen. Aan de zijkanten van de controllers vinden we twee drukknoppen en aan de achterkant een trigger. Het meest opvallende aan de controller is de grote ronde cirkel aan de bovenkant. Op deze cirkel en de twee kleine uitstulpingen zitten de IR-fotodiodes die de laserstralen uit de basisstations opvangen, zodat de positie van de controller bepaalt kan worden. Ondanks de vreemde vorm liggen de controllers erg lekker in de hand. Het gewicht is juist verdeeld waardoor ze gebalanceerd in de hand liggen. Het is dus niet zo dat het ronde deel veel zwaarder aanvoelt. Daarbij is het ontwerp zodanig, dat de controller direct zonder uitgebreide uitleg gebruikt kunnen worden. In veel spellen veranderen de controllers van vorm. Zo krijg je ineens een pistool in je hand als je een schietspel speelt, een kwast tijdens het verven of zelfs twee handen in sommige spellen.

De controllers liggen ondanks hun vreemde vorm lekker in de hand en zijn gemakkelijk te bedienen.

Beeldkwaliteit 

Met twee OLED-schermen op 90 Hz met een totale resolutie van 2160 x 1200 pixels, tilt de Vive virtual reality tot het momenteel hoogst haalbare niveau. Zodra je de headset opzet ben je in enkele seconde volledig opgegaan in de virtuele wereld.

Geluid

Op de Vive headset zit een in-ear-koptelefoon met een korte kabel zodat deze niet in de weg gaat zitten.  Een korte demonstratie van een geweldige demo in de Vive blaast je werkelijk omver. Je geven je met de Vive een geweldige virtual reality-ervaring. De vrijheid om te lopen, het geweldige tracking systeem en mooi gebalanceerde controllers.

Top